Pasta z makreli

Jeżeli czasem brakuje nam pomysłów na śniadanie dla trzylatka to z pewnością pasta z makreli doskonale się sprawdzi. U mnie z reguły gości w postaci z makrelą wędzoną, ale jeżeli zdarza mi się ją serwować dosyć często, to makrela wędzona ustępuje miejsca pieczonemu filetowi z makreli. Wynika to z tego, że podobno proces wędzenia pozbawia makrelę jakichkolwiek właściwości zdrowotnych, pozostawiając jedynie smakowe. Upieczony przez nas samych filet z makreli natarty czosnkiem będzie doskonałym zastępnikiem i wtedy wartość odżywcza pasty wzrośnie. Makrela bowiem bogata jest w kwasy tłuszczowe omega 3 i omega 6, które wpływają na koncentrację oraz obniżają poziom złego cholesterolu. Dodatkową zaletą makreli jest duża zawartość selenu, który odgrywa ważną rolę jeżeli chodzi o odporność. Zawiera również fosfor, wapń i witaminę D, które działają korzystnie na zęby i kości. Pasta jest łatwa w przygotowaniu i nie zajmuje zbyt wiele czasu zwłaszcza jeżeli wybieramy opcję z rybą wędzoną.

SKŁADNIKI

–  Ćwiartka wędzonej makreli/ opcjonalnie dla tych którzy nie są zwolennikami serwowania dzieciom od czasu do czasu wędzonej ryby, pieczony filet z makreli z czosnkiem;

– jeden duży ogórek kiszony;

– 2 średnie jajka;

– ćwiartka średniej cebuli/ lub opcjonalnie kawałek białej części pora;

– kilka gałązek zielonej pietruszki;

– łyżka majonezu;

– szczypta soli i pieprzu.

Składniki

PRZYGOTOWANIE

  1. Makrelę podzielić na małe cząstki najlepiej palcami by upewnić się, że nasz maluch nie natrafi na ości.
  2. Ogórka, cebulę/lub pora i jajka pokroić w drobną kostkę.
  3. Natkę pietruszki posiekać.
  4. Wszystkie składniki wymieszać z łyżką majonezu, przyprawić solą i pieprzem do smaku.

Doskonale smakuje zarówno z jasnym,  jak i ciemnym pieczywem.

Gotowa pasta

 

 

Dodaj komentarz